Безпрецедентен хаос в образователната система. Разпространението на коронавируса обърка учители, ученици и родители. След провала на идеята регионалните инспекторати по образование сами да решават за онлайн и присъствено обучение, държавата все пак постанови – от петък всички преминават изцяло на дистанционно обучение.
"От "Учители за безопасно образование" подкрепяме изцяло мерките, които правителството въвежда, защото смятаме, че така ще се спасят много човешки животи. Подкрепяме и преминаването към електронна среда на обучение. Макар и закъснели, мерките определено са адекватни", коментира в ефира на "България сутрин" Лилия Стоянова, учител и модератор на Facebook групата "Учители за безопасно образование".
По думите ѝ в основните училища масово се смесват класове и изолацията на децата е невъзможна. "В началото на пандемията ние препоръчахме различни мерки на държавните власти, като например по-високо ниво на защита в училищата. Очакванията ни бяха други. С мерките, които бяха въведени в началото на учебната година, резултатът е налице. В едно основно училище масово се смесват класове. От два класа се образува една група. Това, че нямаше тестване на деца с грипоподобни симптоми, доведе до това, което се случи", обясни Стоянова пред Bulgaria ON AIR. Според нея прагът от 15-20% заболяемост, който е бил предложен, не е ефективна мярка. Без тестване на учениците не можело да се докаже каква е точната цифра."Превключването между присъственото и онлайн обучение доведе до сегашното състояние. 2-3 седмици след отварянето на образователните институции се регистрират изключително много случаи и сега държим челното място по смъртност. Вчера зададох един въпрос: Как ще се отрази на психиката на децата загубата на близък човек от семейството или на учител? Има още една група родителите, която също ни подкрепя. Много от родителите вече ни подкрепят, защото осъзнават сериозността от присъственото обучение", допълни преподавателят.
Лилия Стоянова е на мнение, че онлайн образованието се провежда ефективно. Това не било ваканция. Имало безкрайно много платформи и ресурси, които учителите можели да използват, за да направят часовете максимално ефективни.
Според нея няма да има загуба на учебен материал и поради тази причина е безсмислено обявяването на нулева учебна година
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години
преди 3 години