България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Нова тикет система и видеонаблюдение в градския транспорт в София

"35 млн. лева по-малко приходи за ЦГМ", съобщи директорът Димитър Дилчев

05.10.2020 | 09:35 Редактор:

Билетът за столичния градски транспорт да важи за времетраене, а не за линия - това ще бъде възможно след въвеждането на новата тикет система. Значи ли това, че ще плащаме повече за пътуването с трамвай, метро, тролей или автобус?

"Това е система за таксуване, но и за видеонаблюдение. Скоро в градския транспорт в София ще има и работещи видеокамери. Очакваме работата на системата в пълната ѝ функционалност да започне в първите месеци на новата година. В края на октомври ще заработи видеонаблюдението, през декември ще стартираме и услуга за плащане на превозен документ с безконтактна карта", каза директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев за "България сутрин".

Ще има и възможности за зареждане на превозните документи през мобилни апликации, уеб портал и с възможности за по-различно таксуване.

"Различни методи за тарифиране се обсъждат, трябва да съберем достатъчно информация за метода на пътуване на гражданите. Една от целите на системата е да се изготвят доклади за натовареността на линиите, къде се прекачват хората. Ще се предлагат и методи за оптимизация на мрежата", добави Димчев.

По думите му в първите месеци на пандемията около 90% е бил спадът на пътникопотока, а трайно той е намалял с около 40%. С 40% е намаляла и продажбата на превозни документи.

"Продължаваме с дезинфекцията на превозните средства по два пъти на ден. Билети все още не продават водачите в транспорта с цел тяхната безопасност. 35 млн. лева са по-малко приходите в ЦГМ до септември. С решенията на СОС до момента осигуряваме пробега на градския транспорт", отбеляза Дилчев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че контрольорите продължават да продават билети, но това вероятно ще се промени в следващите седмици.

Вижте повече в репортажа на Виолета Русенова и Виктор Борисов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


5
0 rate up comment rate down comment 0
Софиянец
преди 4 години
Много ми е интересно: Защо не командироват някой от Центъра за градска мобилност в Холандия или Германия за да види как функционират зоните с платено паркиране. Тук тази дейност е социална. Създаване неефективни работни места с възможност за корупция и крадене. Почти никаква автоматизация на процеса на контрол и 200% субективизъм при налага на санкции от байчовците дето обикалят със зелените жилетки. Да ли не взимат по едни десет лева на седмица на кола за да я пропущат, като стои в плат. зона!? Сигнализирай за неуместен коментар
4
1 rate up comment rate down comment 0
Софиянец
преди 4 години
Винаги съм се чудил, на безхаберието на управляващите градския ни транспорт. Такива системи има от 10-15г. в Германия, Холандия, Франция. Защо се дават 88 000 000,00лв. пари за нещо, което ще се разработва, депърва ще се тества вместо да се купи нещо, което вече е направено, наладено и най-важното работи. Това са 44 милиона евро. Някой ще каже, че парите идват от оперативни програми на ЕК. Но това е начин тези пари да се откраднат, а не да се създаде нещо, при условие, че вече съществува. Сигнализирай за неуместен коментар
3
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 4 години
Ама да не стане като с онези безумни апарати в трамваите, които не служат за нищо, а просто търсеха за какво да дадат едни милиони, така че да могат да щипнат от тях. Сигнализирай за неуместен коментар
2
1 rate up comment rate down comment 0
JOE
преди 4 години
КОЛКО ТИКЕТ СИСТЕМИ СЛОЖИХТЕ ДО СЕГА БЕ? САМО ИЗМИСЛЯТЕ ПОВОДИ ЗА КРАДЕНЕ НА ПАРИ И НИЩО НОРМАЛНО НЕ НАПРАВИХТЕ. ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ Е ПЪЛНА ***. Я ИЗВАДЕТЕ ЕДИН СПИСЪК ДА ВИДИМ КОИ ХОРА РАБОТЯТ В ТАЗИ СИСТЕМА - ЩЕ СЕ ХВАНЕТЕ ЗА ГЛАВАТА. САМО ВРЪЗКАРИ, НАСЛЕДНИЦИ НА КОМУНИСТИ И НЕГРАМОТНИЦИ. ЦЕЛИ ФАМИЛИИ СА НАБУТАНИ НА ХРАНИЛКА .... БЕЗ ГРАМ МОЗЪК В *** ГЛАВИ. ОРЛИНЕ, ГЕПИШ ЛИ ОЩЕ ? А НА БАЦЕ ОТЧИТАМЕ ЛИ? БАБА ВЕСКА? ТЯ ДОКОГА СМЯТА ДА Е ТАМ? ЕДНА СТАРИЦА НА 90 ОПРЕДЕЛЯ ЖИВОТА В ОБЩИНАТА Сигнализирай за неуместен коментар
1
3 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 4 години
Няма ли да го направят най-после безплатен Сигнализирай за неуместен коментар