Тъжен летен сезон. Почти двойно увеличение на жалбите в КЗП за заплатени и впоследствие анулирани пътувания. Как може да компенсираме щетите?
"Извънредното законодателство предвиди специален режим за отменени пакетни пътувания. Когато до 31 декември 2020 г. има отменено пътуване поради Ковид-19, туроператорът трябва да предложи на потребителя ваучер, което потребителят обаче трябва да приеме. Ако това не се случи, парите следва да бъдат върнати от туроператора в 12-месечен срок от датата на отмяна на пътуването", обясни председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
В студиото на "България сутрин" председателят на КЗП потвърди, че при отменените почивки има почти двоен ръст на жалбите спрямо предходни периоди. Във времето може да се направи разумно планиране и хората да приемат алтернативни варианти, отбеляза Маргаритов, визирайки ваучерите от туроператорите.
Основният брой проблеми се дължат на пандемията и извънредното законодателство правилно държи сметка за това, смята той.
КЗП проверява за коректността на цените на чадърите и шезлонгите по плажовете, както и прилежащите заведения. Извършени са над 300 проверки и са констатирани няколко нарушения."В случай по Южното Черноморие на първа линия потребителите бяха задължени да си вземат чадър с два шезлонга. Това няма как да стане, не би трябвало да бъдат задължавани. В заведение до плаж се предлагаха храни и напитки като задължителна програма. Тези нарушители са санкционирани", даде примери Маргаритов.
КЗП е санкционирала и електронен магазин, който предлага хипноза против коронавирус на цена от 17,99 лв.
"На този етап няма лекарствено или нелекарствено средство, което да предпазва или лекува Ковид-19. Да се опитваш да примамваш хората с подобна оферта е некоректно. Санкцията ще бъде 3000 лева", настоя Маргаритов.
Гражданите може да подават своите жалби в електронен вариант, както и в приемната на КЗП на първия етаж на ул. "Врабча 1" в София.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК