В София се предвижда част от "зелената" зона да се превърнe в "синя", така местата за платено паркиране в центъра на София от 5 хиляди ще се увеличат на 12 хиляди. Транспортната комисия отхвърли доклада на общинския съветник Борис Бонев, в който бяха част от предложенията на мнозинството, но и забрана за движение на каруци в София, намаляване на служебните паркоместа на институции и др.
"Заедно с моя екип и Центъра за градска мобилност разработвахме проект за реформата на наредбата, в която са регулирани зоните за паркиране. В него предвиждахме и много други неща, не само разширяване на зоните, например премахването на служебните абонаменти. Това ще освободи стотици места в центъра на София, места за доставки, възможност за уикенд зони в квартали, в които има сериозно натоварване през уикенда", каза Борис Бонев в студиото на "България сутрин".
Той посочи, че проблемът се е появил, когато от ГЕРБ са внесли контрапредложение.
"Един изключително осакатен и орязан доклад, в който те единствено искаха механично увеличаване на зоните - без никакви реформи, никаква прозрачност и отчет къде ще отиват парите от зоните. Моят доклад беше отхвърлен, а техният ще си го приемат с мнозинството от ВМРО, ГЕРБ, Атака, СДС. Аз няма да го подкрепя, защото не е това целта - само механично увеличаване на зоните и прибиране на парите", допълни Бонев пред Bulgaria ON AIR.
Според общинския съветник от БСП Иван Таков, София не трябва да става един голям платен паркинг.
"Това още през 2013 г. го казах на ЦГМ, защото безцелното разширяване на зоните, без никаква мисъл за паркинги, е безумие. Това решава един малък локален проблем и го прехвърля на съседната улица. Затова ние не подкрепихме доклада, внесен от управляващото мнозинство, не подкрепихме и доклада на г-н Бонев, въпреки че в интерес на истината в неговия доклад имаше някои добри идеи", посочи Таков.
Според него с доклада на ГЕРБ ЦГМ ще прибира 8,9 милиона повече.
"Правят се опити "Съборна" да стане пешеходна зона. Имаше и идея през уикендите някои други улици да станат пешеходни. Дори ние го подкрепихме това, въпреки че ефектът е изключителен спорен", каза още общинският съветник от БСП.
И допълни, че трябва да започне изграждането на паркинги.
"За съжаление, няма да изграждаме паркинги. Предложих доклад за изграждане на 10 монтажни паркинга в кварталите с 6 месеца обследване, терените са перфектни за подобен вид конструкции. Но управляващото мнозинство не желае този доклад да бъде подкрепен", коментира Борис Бонев.
Независимият общински съветник подчерта, че "синята" и "зелената" зона са един от механизмите за регулиране на паркирането и намаляване на хаоса.
Таков смята, че в този случай ясно се вижда липсата на ангажимент от страна на "Столичната община", въпреки че за пореден мандат това е приоритет на кмета.
"Преди 10 години беше обещано, че с парите от "синята" и "зелената" зона ще се строят паркинги и ще се инвестира в градския транспорт. Справка показа, че 0% от парите от паркингите отиват в градския транспорт, а паркинги не се строят.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК