България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Платили сме почивка, която е пропаднала - ето какво да предприемем

Важен е здравият разум, отбеляза директорът на Асоциацията "Активни потребители" Богомил Николов

26.05.2020 | 08:50 Редактор:

Директорът на Българската национална асоциация "Активни потребители" Богомил Николов коментира за "България сутрин" какви са правата на хората, които желаят да възстановят парите си за предприето пътуване, което не се е осъществило заради коронавирус кризата.

"Потребителят има правото както да приеме възможността за ваучер, с който да отложи дадено пътуване, така и да си поиска парите обратно. Всеки един туроператор или някакъв вид траспортна фирма, който предложи на потребителя единствено опцията ваучер, ще наруши действащото законодателство", обясни Николов.

Той посочи, че това законодателство е действащо от години и не е променяно, въпреки инициативите на някои държави. 

Николов отбеляза, че всичко е в ръцете на туроператорите и потребителите, като е важен здравият разум и от двете страни.

"Ако утре всички потребители си поискат парите, това би шокирало този сектор. И обратното, ако всички туроператори предлагат само ваучери, то те ще нарушават действащото законодателство", подчерта събеседникът за Bulgaria ON AIR.

Николов обясни, че когато почивката не е организирана от туроператор, а чрез определена платформа, в сила са общите търговски правила. А за тези платформи действа законодателството на държавата домакин.

"Много е важно туроператорите да вземат пример от авиокомпаниите, които се оказаха максимално гъвкави. Доста компании продават билети с отворени дати. Клиентите да са спокойни, да изберат абсолютно доброволно тази възможност с ваучера", категоричен е директорът на "Активни потребители".

Вижте целия разговор във видеото.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 4 години
Със сигурност ще измислят някакво доплащане Сигнализирай за неуместен коментар