fallback

Бонев: Има риск автомобилният трафик в София да стане още по-тежък

В столицата няма 60 км велоалеи, заяви общинският съветник

18.05.2020 | 09:18 Автор: Искра Ангелова

До края на епидемичната обстановка няма да се движат автобусите до планината Витоша и парк "Врана". Независимият общински съветник Борис Бонев настоя автобусите до Витоша да се възстановят поне през уикенда, но градският парламент не се съгласи. Миналата седмица стана ясно, че се закриват и нощните линии.

"Повечето автобуси, които обслужват пътниците до Витоша, са туристически автобуси, което е нормално, тъй като това отнема повече време. Така че тези автобуси ще обслужват линиите, ако се възстановят те до Витоша. Това, което трябва да бъде направено, е организация на качването от страна на ЦГМ, който да не допуска качването на такъв брой пътници, които нарушават мерките за дистанция", каза Борис Бонев в "България сутрин".

Според него другото, което може да бъде направено, е компромис и да се пуснат типичните градски автобуси, които не са толкова комфортни за малко по-дълго пътуване, но ще гарантират, че няма да има струпване на повече хора.

"Това, което обсъждахме, и се надявам, че днес ще бъде прието от колегите, е автобусите за Витоша да не се движат по точен график, а на друг принцип - винаги да има автобус на спирката, той чака и в момента, в който се събере броят на хора, който е максимално допустим, тръгва и веднага след него идва следващият", обясни Бонев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че едно от нещата, за които има сериозен риск да се случи, е автомобилният трафик в София да стане много по-тежък, отколкото беше преди кризата.

"Не се прави достатъчно за транспорта, изключително трудно е човек да се сдобие с билет за градския транспорт. Както и не се прави достатъчно за велосипедния транспорт", коментира Борис Бонев.

Независимият общински съветник каза, че в София няма 60 км велоалеи. 

"Километрите, които стават за велоалеи, са много малки, а причината е, че в продължение на много години велосипедният транспорт в София беше тотално неглижиран, защото не се разбира способността му да подобри предвижването му. Проблемът е, че няма добра велосипедна инфраструктура ", категоричен е Бонев.

Вижте целия разговор във видеото.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback