"София има една от най-високите моторизации в Европа. Всеки ден над 500 нови автомобила се регистрират в София. 500 коли дневно се вливат в уличната мрежа. С подобен темп София е обречена на транспортен колапс", заяви столичният общински съветник Борис Бонев пред Bulgaria ON AIR.
Столичани прекарват 163 часа годишно в задръствания по улиците, показват данни на нидерландска консултантска компания. Столичните общински съветници се събират, за да приемат мерки за намаляване на задръстванията, за модерен и редовен градски транспорт и повече места за паркиране.
Бонев е на мнение, че трябва да вървим по два паралелни пътя - даване на алтернатива на придвижване и рестриктивна политика. Той даде пример с Албания, където е забранен вносът на автомобили, които са по-стари от 10 години.
"Ще се окаже, че България, която има много съществени проблеми с трафика, не може да намери мерки, които други държави на Балканите са направили. Колата не е право, колата е възможност да се придвижвате", посочи Бонев.
"Или няма пари, което не е факт, или имаме проблем с отчуждителните процедури. Липса на административен капацитет, липса на визия и липса на желание да се решават проблемите в София", заяви Борис Бонев в "България сутрин".
И отбеляза, че градският транспорт в столицата трябва да е по-редовен, да има повече превозни средства по линиите. Ще настояваме за разширяване на мрежата от бус ленти, обяви Бонев. И покани новия зам.-кмет по транспорта на среща, на която да обсъдят визията на бул. "Патриарх Евтимий".
Проблеми с паркирането в столицата
"Нито един паркинг не беше построен с парите от "синя" и "зелена" зона за тези близо 15 години, в които съществуват. Зоните не трябва да бъдат средство за събиране на пари. Те са инструмент за регулиране на паркирането", подчерта общинският съветник.
"Без европейски фондове Белград има 2 млрд. бюджет, с европейски фондове София има 1,7 млрд. бюджет. От тези 1,7 млрд. близо 700 млн. лева са държавна делегирана дейност - пари, които така или иначе получаваме за издръжка на училища, болници...", каза още Бонев.
Строежът на тръбата за водоподаване към Перник
Борис Бонев очаква строежът на тръбата за водоподаване към Перник да надхвърли с много първоначално обявените 25 млн. лева и да достигне 40 млн.
"Одобрихме да бъде дадена вода на Перник. Изказахме сериозни съмнения за този начин, но тук ставаше въпрос за хуманитарна криза. Ще разнищим до последната стотинка този проект, но за целта документите трябва да са публични, което не е факт към този момент", коментира Бонев.
Проектът за ремонт на площад "Св. Неделя"
Фуксас е световнопризнат архитект. Радвам се, че подобно име има възможност да реализира проект в София. Много е важно проектът да отговаря на очакванията на хората. Достъпът до църквата може да бъде осигурен със специален режим за автомобилите. Скептик съм по отношение на тези гъби, които се предвиждат, но трябва да си даваме сметка, че площад "Св. Неделя" е транспортният възел на София. В момента това е един грозен площад от гледна точка на поддръжка, на зелена система. Тепърва трябва този проект да се преработи.
Вижте целия разговор във видеото.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК