Невинаги желанието за скъп и хубав подарък съвпада с желанията на хората, за които ги купуваме и така се сдобиваме с нова вещ, която трупа прах. Как да процедираме с ненужните предмети и в какъв срок можем да ги върнем?
"Законът облагодетелства тези, които пазаруват по интернет, защото имаме 14 дни да върнем всеки един продукт, който сме закупили онлайн. Разходите по изпращането на стоката обратно на търговеца са за наша сметка. Тя не трябва да е увредена или използвана по някакъв начин", каза председателят на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов в студиото на "България сутрин".
Как стои обаче въпросът при връщане на стоки, които са закупени от физически магазини?
"Трябва да пазим документа за покупка. Логиката е проста - да докажем, че сме купили тъкмо тази стока, тъкмо в този магазин и то в определен ден и час", обясни Николов.
Според него трудно ще намерим търговец, който да приеме стока без касова бележка или друг документ за покупка, освен ако не продава бутикови уникати, които ги има само при него.
"Проблемът е в това, че може да сте си купили стоката от друго място, но да ви мързи, защото магазинът е в другия край на града и да отидете в най-близкия и да я смените там. А това не е коректно", разясни Николов за зрителите на Bulgaria ON AIR.
По негови думи в случай на дефект можем да се възползваме от гаранцията и търговецът да ни осигури ремонт или подмяна.
"Законът, в частта му за обявяване на намаления, е много остарял. 30 дни трябва да е предлагана стоката на стара цена, за да може да бъде намалена", сподели гостът в студиото.
Богомил Николов твърди, че тези правила не са приложими за интернет търговията, защото динамиката е различна и е необходимо да се приемат нови специални регулации. При сключването на договор с телекомуникационен оператор или финансови институции също трябва да се променят условията, категоричен е председателят на асоциация "Активни потребители".
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК