Един нетрадиционен метод намира своето място в преподаването. С него уроците стават по-забавни, а надеждата е, че така децата ще научават повече. Как студенти по актьорско майсторство играят учебния материал?
"Това е един проект на Нов български университет, осъществен от студенти-дипломанти от департамент "Театър" и със съдействието на университетски театър на НБУ. Това е учене чрез игра, прилагаме театрални подходи в училищното образование. Детето учи чрез разбиране. Поставяме децата в ситуационна игрова среда и ги оставяме да импровизират", каза преподавателят по актьорско майсторство гл. ас. Антоанета Петрова в студиото на "България сутрин".
Тя допълни, че методът е приложим за всеки предмет. При по-малките деца играта е по-засилена, но са направили експеримент с деветокласници, който е бил също доста успешен.
"Работих "Антигона" с деветокласниците. Първоначално бях много уплашен. Като им казах "Антигона", като им светнаха очите и стана страшно интересно. Направихме го като съдебен процес, измисляха си въпроси, играеха Антигона, Креон...", разкри Христо Симеонов за зрителите на Bulgaria ON AIR.
Никол Денчева пък разказа, че е работила с по-малки деца - избрали са приказка, прочели са веднъж, разпределили са ролите и малчунагите веднага са започнали да я играят.
И тримата студенти се съгласиха, че най-трудната част е била да подготвят материала по такъв начин, че да предадат основната терминология, но и да е достатъчно интересно за децата.
"Най-важното е да им спечелиш вниманието. Ако не им е интересно, нямаш никакъв шанс те да слушат, да запомнят това, което искаш да им дадеш", отбеляза Радина Камбурова.
"Разбрах, че съм си свършил работата, когато излязох от час и учениците още си говориха за "Антигона", сподели още Христо Симеонов.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК