Задължителни каски, не повече от 25 километра в час и забрана за движение по тротоарите. Това са част от предложените нови правила за движение на електрическите тротинетки. Промените по един или друг начин ще засегнат и велосипедистите.
Ще заработят ли новите правила и защо от някои неправителствени организаци смятат, че част от предложенията не са ефективни?
По думите му контролът за използването на тези тротинетки се размива, защото спрямо предложенията, ако се движиш по велоалея и си в нарушение, ще те санкционира общинска полиция, а ако се движиш най-вдясно на пътя и нарушаваш правилата, ще бъдеш санкциониран от КАТ.
Другото предложение, срещу което се борят от Асоциацията за електромобилност, е задължителното носене на каска.
"Ние винаги препоръчваме използването на каска, но това не трябва да бъде изискване в закона. Когато се движи водач с каска, автомобилите се движат по-близо за него. Също така това е средство за градска мобилност. Използваш тази тротинетка от точка А до точка Б. Не може да се ограничи това нещо", допълни Стоицов.
Предлага се каските да станат задължителни и за велосипедистите.
"Каските не бива да бъдат задължителни и никъде в Европа не са, тъй като е много по-добре животът на велосипедиста да бъде опазван чрез по-безопасни улици, ограничаване на скоростта на автомобилите и изграждане на велосипедна инфраструктура", коментира Радост Петрова от сдружение Велоеволюция Bulgaria ON AIR.
Според нея законодателят има предвид софийските условия и законовото изискване, както е формулирано в момента, предполага, че то няма да се спазва навсякъде.
Тя обясни, че има изследвания, че законовото задължение за носене на каски не носи повече безопасност за велосипедистите.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК