Е-тротинетките заляха столицата, но оставиха вакуум в правилата за карането им заради липсата на регулация.
"Бях един от първите случаи на инциденти с е-скутер. Спорът в момента идва на какво се приравняват е-тротиентките. При тази липса на правна уредба те не могат да бъдат приравнени на МПС или велосипед", каза адв. Силвия Петкова в "България сутрин".
"Aз лично се чувствам повече като велосипедист с тротинетката. Законът не е пропуснал нещо, тъй като е-скутерите навлязоха у нас едва тази година. Вече има внесен проект на закон, с който да се уредят т.нар. самобалансиращи се превозни средства. В момента липсват правилата за движение с тях и изискванията за тротинетката и водачите", обясни адв. Петкова.
Според нея в проектозакона се казва, че водачите на е-скутери се возят или във велоалеята, или плътно вдясно на пътното платно.
"Липсва в закона и евентуалната санкция за водачите при неспазване на правилата. Има написани няколко акта на е-скутери, не мога да кажа на база на какво е. Те са били, защото електрическото превозно средство не е регистрирано, но парадакосът е, че няма такъв ред за регистриране на е-тротинетките", сподели Силвия Петкова пред репортер на Bulgaria ON AIR.
По думите на адв. Петкова в Европа тези скутери са много популярни, но правната им уредба също е доста спорна.
Вижте целия разговор във видеото
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК