Само за няколко дни е-тротинетките в столицата набраха голяма популярност. По решение на общината те бяха разрешени, за да се намали трафикът и да се подобри качеството на въздуха.
Тротинетките трябва да се движат по обособени велоалеи. Оказва се обаче, че правилата не се спазват, а това създава предпоставка за инциденти.
Експерти призовават те да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила за управлението им.
"Важно е да уточним, че Столичната община няма инструмент, който да позволи възпирането на една такава компания да предоставя своята услуга в града. София се опитва да регулира и да работи близко с компанията, за да създаде правила", обясни Петко Анчев от проект "Зелена София" на Столичната община в "България сутрин".
Председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов коментира, че това е доста срещан модел в страната - първо да позволим нещо да се случи и после да берем плодовете.
"За сетен път сложихме каруцата пред коня. Не е оправдание, че операторът е навлязъл в държавата", категоричен бе той. По думите му скорост до 30 км/ч води до тежко нараняване при инцидент и все още не ясно кой ще следи дали ограничението се спазва.
Петко Анчев обясни пред Bulgaria ON AIR, че тротинетките за споделено пътуване от компанията, която ги предлага, имат програмиран софтуер, който не им позволява да развият по-висока скорост от 20 км/ч.
"Тротинетките нямат място по тротоарите, това ще бъде дефинирано в закона. Мястото им е във велоалеите и в най-дясната част на пътното платно", обясни Анчев.
По думите му Столичната община работи, за да бъдат приети промени в Закона за движение по пътищата, но става въпрос и за култура на придвижване на българите.
Според Йонко Иванов се мисли повече са интересите на бизнеса, а не за безопасността на пътя.
Гледайте видеото с целия разговор!
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК