България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Всяка кола - с технически паспорт. Ще затрудни ли законът шофьорите?

Румен Дунев и Красимир Георгиев коментират темата в "България сутрин"

13.08.2019 | 08:50 Редактор:

Всеки автомобил в България ще трябва да има технически паспорт, който ще се издава след тежък основен преглед. Той ще дава информация за актуалното състояние на всеки автомобил.

"С влизането на сервизната дейност в закона искаме да сложим ред в този бизнес. С поставяне на ред в бранша считаме, че по пътищата на България ще се движат повече технически изправни превозни средства", обясни пред Bulgaria ON AIR автомобилният състезател и собственик на сервиз Румен Дунев.

Той уточни, че предложението за технически паспорт не е на  Национална камара на автосервизите в България и той лично е против, защото автопаспортът би затруднил клиента и заяви, че законите в България трябва да се правят в посока да обслужват гражданите, бизнеса и чак тогава държавата. 

Според Красимир Георгиев проблемът е в това, че законите се правят само от представители на държавата, но няма присъствие на обществото и затова те не могат да бъдат приложими.

"В другите страни практиката е видна и тя е сполучлива. Основният коректив е в ръцете на бранша, а не в ръцете на държавата", коментира автоинструкторът и председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев в "България сутрин".

Собственикът на автосервиз Румен Дунев се съгласи, че е възможно браншът да се саморегулира.

Гостите в "България сутрин" коментираха и данните на Евростат, че страната ни е е на дъното на класацията по възраст на автопарка сред страните от Европейския съюз.

Румен Дунев обясни, че купувайки стари автомобили, не спестяваме, защото от една страна, те отделят повече вредни емисии и така харчат повече гориво, което оскъпява автомобила в периода на експлоатацията му. От друга страна пък, когато внесем стар автомобил, той има нужда от ремонт и ние влагаме пари в чужда икономика, тъй като България не е производител на автомобилни части.

Двамата с Красимир Георгиев се съгласиха, че въпреки това без помощ от държавата българите не биха могли да си позволят по-нови автомобили, тъй като те са по-скъпи.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК