Целта на приложенията в социалните мрежи е профилиране на потребителите. Това мнение изразиха в "България сутрин" психологът Еленко Ангелов и Димитър Ганчев от сдружение "Интернет общество".
Според тях чрез приложенията се правят много точни профили на интернет потребителите, които впоследствие се продават на различни корпорации. Коментарът им идва на фона на новата мания FaceApp - приложението, което ни "показва" как ще изглеждаме като възрастни. Оказва се, че приложението е потенциална заплаха за сигурността ни в интернет.
Ангелов бе категоричен, че манията по подобни приложения е на стадния принцип. Той допълни, че има платформи, които ни взимат много повече данни от това за състаряване.
"Всяко приложение, с което работим, има достъп до всички тези данни в телефона. Facebook е едно стадо, тълпа. Същата овча тълпа следва и манията с капачката на бутилката. Има и доста по-дебилни приложения, които взимат повече информация. Изкуственият интелект изучава естествената ни простотия. Данните, които ни взимат приложенията, се продават на корпорациите, които ни снабдяват с различни стоки", каза той.
Димитър Ганчев го подкрепи и сподели, че твърдението, че приложението за състаряване е опасно, само защото е руско, е нелепа. Компанията, която го е разработила се намира в САЩ. Според него корпорациите вече следят интересите на хората дори и те да не са онлайн.
"Когато нещата се докарат до абсурд, тогава ще се намери решение. Не е толкова страшно, че някой ще има достъп до снимките ни. Дългосрочният проблем е, че може би ще ни бъде отнето правото на свободен избор. Когато търговците могат да ни профилират в много точни детайли, те ще могат да манипулират нашия избор", разкри Ганчев пред Bulgaria ON AIR.
Вижте повече във видеото!
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК