fallback

Внуче вместо тиган!? Кампанията "Направи го сега" е сгрешена, смята експерт

Нагласата на обществото трудно би се повлияла по подобен начин, каза Александър Христов

11.07.2019 | 09:10 Автор: Василена Василева

Кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК), която иска да насърчи повишаването на раждаемостта у нас, разбуни духовете. Причината е, че сдружението е поставило постери на публични места с меко казано странни послания - че майка ти предпочита внуче вместо нов тиган, че бащинството прави мъжа по-привлекателен, че селфитата с деца са по-харесвани, а жените могат да се сдобият с "чашка С" на сутиена си по естествен път...

"Кампанията е концептуално сгрешена. Още в основата си. Защото всъщност мотивацията на хората, искащи да имат деца, е много далеч от това, което тя показва. Изключително скептично настроен съм към опитите за повлияване на демографския ръст по подобен начин", коментира в студиото на "България сутрин" комуникационният специалист Александър Христов.

Авторите на "Направи го сега" са привлекли за посланици известни хора от шоу бизнеса и медиите. Идеята е да насърчава двойки и семейства да създават деца вместо да отлагат. Кампанията се стреми към "осезаема ефективност и реални резултати".

На желаещите да участват се обещава Национално кръщене на всички деца, заченати между 1 март и 31 декември 2019 г. А според коментатори в социалните мрежи подходът напомня на масовите сватби на сектата на Муун. Освен това 20 бебета ще бъдат изтеглени с лотария и родителите им ще получат най-необходимото за отглеждането им през първите 12 месеца – дрехи, памперси, храна и козметика.

"Една такава кампания много трудно може да промени нагласата на обществото във връзка с раждаемостта. Това, че тя успя да вдигне шум в публичното пространство, не означава непременно, че е работеща", отбеляза още Александър Христов.

Гледайте видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от България сутрин
fallback