fallback

Автоинструкторите са "за" повече практика в шофьорските курсове и против задължителен тренажор

Йонко Иванов посочи, че преподавателите може да излязат на протест

10.07.2019 | 09:52 Автор: Ивайло Николов

Повече кормуване и по-малко теория. Предложението е на Министерството на образованието. Наесен кандидат-шофьорите ще трябва да карат вече 45 часа - с 14 повече от досегашната норма.

Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя. На следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов беше категоричен в студиото на "България сутрин", че симулатор или тренажор подготовката няма да е по-добра, и ако те бъдат въведени задължително, то преподавателите ще излязат на протест. 

"1990 година беше въведен тренажор за обучение на базата на тази учебна документация. Ефектът беше, че имаме бум на броя на загинали хора", посочи Иванов пред Bulgaria ON AIR. По думите му евентуалното въвеждане на подобен тренажор би било единствено прокарване на нечии комерсиални интереси.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка допълни, че той и колегите му подкрепят повече часове за пракитика, отделянето на А и В категориите и провеждането на отделни теоретични изпити за тях. 

Иванов обясни още, че от ДАИ са предложили 45 часа за практика по време на шофьорските курсове, което автоинструкторите са подкрепили.

В тях пък ще влизат допълнително обучение в извънградски условия, магистрала, скоростни пътища, нощно шофиране и шофиране при трафик и задръствания.

Гледайте видеото с целия разговор.

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback