Близо 300 жертви на пътя от началото на годината и двойно повече ранени! За сравнение през 2018 загиналите са 611, а ранени – 8500. Най-често тежките инциденти се причиняват от млади водачи, а най-големият бич за българския шофьор е високата скорост.
В последно време имаше и няколко инцидента с автобуси, които превозват деца. Един катастрофира, друг се запали в движение, а не са рядкост и случаите на заловени с алкохол водачи, които превозват ученици.
От Института за пътна безопасност (ИПБ) започнаха 24-часов мониторинг на пътищата в страната. Диана Русинова от ИПБ коментира в студиото на "България сутрин", че зад кормилото на пътната безопасност няма никого.
"Ние имаме много сериозен проблем, който от ИПБ нарекохме политическа криза в сферата на управлението на пътната безопасност", категорична беше тя.
По думите ѝ у нас има повтарящо се събитие - катастрофи, жертви и ранени, независимо дали става въпрос за автомобили, автобуси и други превозни средства.
Диана Русинова подчерта, че това говори за пълна незаинтересованост от страна на тези, които трябва да взимат мерки.
"Непроменяйки средата няма как да очакваме някакви резултати", посочи експертът от Института за пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.
Русинова коментира още, че държавата не използва всички мерки, за ограничаване на пътния травматизъм, защото само се правят акции и се завишават санкции, а по думите ѝ това явно не действа.
Тя обясни, че у нас се кара с висока скорост, защото се позволява. И уточни, че това може да се промени с инженерни мерки по самите шосета.
Гледайте видеото с целия разговор.
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК