Столичният общински съвет прие предложението за въвеждане на "червена зона". Мярката е част от Плана за устойчива градска мобилност до 2035 година. Според спекулации цената на престоя за час може да скочи до 3 лева.
"За нас е изключително важен достъпът на гражданите до града. Важно е да няма напрежение и да получим гаранция, че ремонтите, които се извършват от АПИ, няма да възпрепятстват безпроблемното придвижване", посочи председателят на Транспортната комисия към Столичния общински съвет и общински съветник от ГЕРБ Екатерина Йорданова.
По думите ѝ Планът за устойчива градска мобилност е стратегически документ, който на базата на експертни анализи цели да създаде предвидимост на мобилността и да подреди града.
Тя допълни, че целите са общо пет - София да стане "зелен", иновативен, достъпен, удобен и безопасен град от гледна точка на мобилност.
"В никакъв случай този план не ни ангажира с това да кажем кога и с колко ще повишим различни цени, защото това е рамка. Когато предприемаме каквито и да е действия, правим допълнителни и детайлни проучвания, комуникираме с гражданите", отбеляза Йорданова в студиото на "България сутрин".
Тя твърди, че анализите показват, че е нужно да се управляват процесите по паркирането и в момента гражданите са благодарни, защото има ред в "зелената" и "синята" зона.
Председателят на Транспортната комисия към СО поясни пред Bulgaria ON AIR, че на места, където няма възможност за паркиране в определени квартали, има възможност да бъдат подадени сигнали към тях и да поискат регулиране на тази част на града.
Относно изграждането на велоалеи, тя обясни, че от Транспортната комисия имат амбиция да развиват тази инфраструктура, защото е изключително важна и ще бъде насърчено използването на този вид транспорт.
"В нашата стратегия има мерки за подкрепа на екологичното предвижване и екоавтомобилите, както и насърчаване на други видове мобилност", категорична е Йорданова.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК