Отговорността за техническото състояние на катастрофиралия преди дни в Северна Македония самолет е на Германия. Причината е, че машината е била регистрирана там и местни механици е трябвало да я поддържат. Това обяви в "България сутрин" бившият главен инспектор "Безопасност на полетите" към Министерството на транспорта Ангел Борисов.
Според него една от причините за катастрофата е обледеняването на двигателя, тъй като самолетът е летял в много лоши метеорологични условия. Борисов също така сподели, че в такава тежка ситуация и пилотът, и самолетът не са могли да реагират.
"Имало е силна турбуленция, но тя не може да доведе до такова стръмно снижаване. Имало е обледеняване заради ниските температури. Той е летял в много тежки метеорологични условия. Лошата видимост още повече е утежнила обледеняването. И пилотът, и машината не са могли да реагират. Отговорността за техническата изправност на самолета е на Германия, тъй като той е регистриран там. Възможно е да е регистриран там заради данъчни облекчения. Самолетът трябва да е минал през няколко прегледа. Отговорността за състоянието му е тяхна", каза той.
Авиоекспертът допълни, че не е било логично пилотът да се опита да заобиколи облачността като се насочи към върха, в който по-късно се разбива. Борисов допълни, че е възможно пилотът да не е изчакал отговора на авиодиспечера в Скопие, когато е поискал извънредно кацане, и сам да е решил да продължи да лети за София.
"Прогнозата е била ясна за пилота и диспечъра. Пилотът решава да тръгне, въпреки че знае че има облаци. Не е много логично да тръгне към този връх. Разговорите на български и македонски също не са много нормални. След като иска извънредно кацане в Скопие е възможно диспечерът да се е забавил с отговора си, тъй като кацането му не е аварийно и затова той да е решил да продължи към София", обясни Борисов пред Bulgaria ON AIR.
Вижте повече във видеото!
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК