Децата от над 200 училища в България попълват анкета, в която трябва да се определят като момиче, момче или друго. Могат също така и да запазят в тайна решението си. Въпросите са и за преподавателите. С тях завършва въпросник за потенциала на училището в прилагането на дигиталното образование.
Програмата се нарича "SELFIE" и е разработена от Европейската комисия за насърчаване на иновативното образование. В българските училища е разпространена от Министерството на образованието, което очаква финалните резултати от школа, в които се учи по нови методи, в края на месец март.
Пред Bulgariа ON AIR директорът на столичното 31 СУЧЕМ "Иван Вазов" Надежда Николчева коментира, че притеснителното в анкетата е понятието "друго". Защото, по думите ѝ, ако ученикът иска да се самоопредели като някакъв, то той трябва обезателно да има конкретика. Пропускал се и фактът за реакцията на учениците.
"Ако този въпрос е имал за цел честен отговор, то едва ли е даден такъв. Имайки предвид възрастта на децата, очаквам почти всички на шега да са маркирали "друго", отбеляза Николчева.
В студиото на "България сутрин" сексологът Румен Бостанджиев изрази мнение, че е нелепо въпросът за пола да се задава по подобен начин.
"Очевидно някой не е догледал нещата. Това от своя страна събужда една особена чувствителност у българина, че третият пол влиза в училище", отсече той.
Според психологът Ина Антонова пък полът е една от най-сложните характеристики на човека и не било редно да се ограничава по какъвто и да било начин.
"Аз като родител, бих искала, ако детето ми реши, че е различно някой ден, това да бъде прието от обществото. Имам много пациенти, които се определят именно от този трети вид. И те по абсолютно никакъв начин не са по-малко качествени от останалите", заяви Антонова.
Харесайте ни във Facebook ТУК.