Трафикът в София е едно от нещата, които отнемат от блясъка на столицата. Олекотяването му изисква редица мерки. Бяха направени платна само за превозни средства от градския транспорт. Сега се готви и трети лъч на метрото. Но кога ще бъде пусната в експлоатация новата линия?
"Минаваме през много сложен терен – подземни реки, плаващи пясъци. Третата линия е разделена на 4 етапа. В края на тази година трябва да бъдат пуснати 3 от отсечките. Работи се, но обектът е голям. Влаковете са трето поколение автоматика. Това включва възможност за управление и без машинист. Засега ще има машинист, но той ще има ограничени възможности. Той ще бъде по-скоро придружител към машината. Но ще премине всички нужни обучения", обясни изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.
Той изтъкна в "България сутрин", че новите влакове засега са 20 и предстои да се добавят още 10.
"За другите две линии имаме 58 влака, като част от тях са от 90-а година. Основният ремонт на влаковете добавя още 5 години към жизнения цикъл, но модернизацията добавя повече", поясни инж. Братоев.
"Метрополитен" беше инициатор да има буферни паркинги. При нас във всички краища на линиите на метрото има такива паркинги. Софийските станции са едни от най-хубавите в Европа. Те са над средно европейско ниво. Съоръженията постоянно се поддържат. Модернизацията, която предвиждаме, е на много високо ниво. Новите двигатели ще харчат по-ефективно енергията и дори ще я връщат обратно в системата", отбеляза гостът пред Bulgaria ON AIR.
Харесайте ни във Facebook ТУК