"Трудно е да си кумир и да поддържаш такъв имидж. За да го създадеш ти е нужна много любов към децата. Да ги разбираш и да вникваш в техните проблеми", каза в България сутрин учителят любим Мина Илиев.
Той споделя, че от малък е мечтаел да бъде учител и сега върши всичко с любов към малките.
"Никога не можеш да си подготвен какво очакват децата. Влизаш в стаята и 30 очички те гледат и не знаеш какво ще те попитат", уточнява учителят.
Росина Станиславова е родител, чието дете е завършило класа на г-н Илиев. Тя разказа в студиото, че когато е записвала детето си в първи клас дори не е познавала учителят.
"Като съвестен родител направих проучване кой са добрите учители в София. Тогава не познавах г-н Илиев, познавах името му и потенциала му от други родители. Той даде солидна основа на дъщеря ми, не само на знание и образование, но и на устойчивост на това как един човек да се готви за уроците си, да гони целите си и да организира времето. Нещо, което смятам, че вкъщи един родител много трудно може да постигне с детето си. Възпитанието е друга категория", споделя майката.
Ученичката Габриела Станиславова посочи, че г-н Илиев е много предразполагащ и никога не е създавал напрeжение в училище.
"Дори когато има конфликтна ситуация, я е разрешавал мирно. Предразполагал ни е, без да ни притиска. Не знам как го е правил, но когато излизаше от стаята, в нея оставаше гробна тишина", споделя Станислава.
За образователната реформи г-н Илиев каза, че е съгласен с точковата система, защото оценките стресират децата.
"Държавата ни е питала за бъдещи проекти, но винаги се случва това, което министерството реши", уточнява учителят.
Според него акъл трябва да дава човек, който е работил в началната педагогика. "Изискванията на малките деца са съвсем други. Сега се смее и след 1 минута може да се разплаче", настоя г-н Илиев.
По думите му има недостиг на начални преподаватели, защото заплатите са твърде ниски.
За г-н Илиев майката на Станислава сподели още, че "той разбира проблемите на родителите, работи коректно с децата и всички имат една и съща цел, а това е нещо, което системата не успява да съчетае, затова той е уникален".
"Той успява да възпита и нас родителите", заключи родителят.