Каква защита има българският потребител, ако стане някаква нередност при получаване или закупуване на стоката и често ли постъпват жалби? По темата в "Гласът за Европа" говори директорът на Европейския потребителски център България Игнат Арсенов.
Той посочи, че жалби има навсякъде за различни проблеми и тъй като България е част от ЕС, Европа помага с изграждане на европейски центрове за целта.
"В европейски мащаб сме много добре защитени, особено в търговията и пътуванията", отбеляза пред Bulgaria ON AIR Арсенов.
По думите му едни от най-честите скандали между потребители и търговци стават заради счупена или повредена стока, закъснения при пътуване, липса на гаранция за продукта и др.
Той изрази радостта си, че българският потребител е все по-запознат с правата си и си ги отстоява. Понякога обаче отива в другата крайност, когато умишлено се извършва повреда или като причина се дава токов удар при повреда на електрически уред.
На въпроса как ни пази законът в такива случаи, Арсенов поясни, че той дава стриктни и ясни права на всички органи, когато има некоректни търговци.
Той допълни, че независимо откъде е закупена дадена стока - Пловдив, София или Мадрид, потребителят има еднакви права и защита на личните данни.
Голям плюс за потребителите е да знаят какви са таксите им при банково разплащане, смята Арсенов.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК