Как смарточилата AYO постигнаха целта си чрез краудфъндинг

Александър Димитров, Novalogy

19.08.2015 | 23:39
Как смарточилата AYO постигнаха целта си чрез краудфъндинг
Как смарточилата AYO постигнаха целта си чрез краудфъндинг

Изобретението на стартъпа Novalogy, AYO бе представен на изложението за преносими устройства в Калифорния, 19-20 май /WWCongress 2015/.

Приложението AYO анализира навиците на потребителя – сън и активност и изчислява критичните точки в начина му на живот. Устройството AYO се носи по 20 минути на ден. Смарт очилата провеждат светлинна терапия. Според създателите си подобрява съня, повишава енергията и помага на човек да се приема по-лесно часовата разлика.

Един от основателите на стартъпа Novalogy, Александър Димитров разказва за начина на финансиране на проекта. Само за два дни чрез краудфъндинг компанията постигна желаното финансиране от 50 000 долара и дори до 27 юни 2015 го изпълни на 189%. Към момента на писане на статията са набрани 106 хиляди долара, според сайта indiegogo.com.

Още по темата

Александър Димитров разказва за бизнес модела си в предаването Инвестбук с Дориана Ранкова.

Завършилият магистратура в Холандия Александър забелязал по време на следването си липсата на светлина в Северна Европа през зимата. След анализ на пазара, екипът създава очилата, излъчващи синя светлина, която може да сигнализира на тялото кога да е активно.

Начинът на финансиране на компанията чрез краудфъндинг е бил избран като много удобен. Груповото финансиране /краудфъндинг/ позволява да се покаже дали продуктът има пазар, търсене, показва евентуалните проблеми и осигурява медийно присъствие.

Той обясни разликата между Indiegogo и KickStarter с това, че втората позволява само фиксирано финансиране, което не позволява да се получат средства, ако целта не бъде финансирана. Чрез избраното гъвкаво финансиране на Indiegogo, компанията изпълни целта си.

Чуйте цялото интервю във видеото.