Заместник - министър Любен Петров коментира предизвикателствата пред Министерство на икономиката да оптимизира моделът на работа на Службите за търговско-икономически въпроси (търговски представители) при намален бюджет. Един от методите, който министерството възприема на база чуждия опит е чрез публично частни партньорства. Тук, смята Петров, помага много връзката с работодателските организации.
По подов ефективността на търговските аташета, зам.- мин. Петров коментира, че всички икономически показатели в страните се следят, както и работата на представителите що се касае до стокообмен, инвестиции, съдействие на български фирми.
Министерство на икономиката започва разработка на уеб базирана информационна система, която да свързва всички търговски представители с Министерството на икономиката, с работодателските организации, с АНМСП, с БАИ и тази платформа да има излаз към българския бизнес. Освен оценките, които се правят за аташетата от екипа на МИ, за работата на търговските представители са били допитани тази година и четирите най-големи работодателски организации у нас.
Повече по темата, както и иновационната политика на България, може да чуете в следващия материал:
Investbook с водещ Дориана Ранкова