Дон Пепърс, съосновател на Peppers&Rogers Group в Инвестбук с Дариана Ранкова.
Смятам,че целта на всяка компания трябва да е да максимизира стойността на връзката им с клиентите.
Но помнете, че клиентите съставят стойност по два различни начина – първият е като купуват продукти, но също така е абсолютно възможно да променят мнението си за вас през този период.
Представете си, че клиентът, който е бил доволен от продуктът е много по-вероятно отново да закупи.
Това изживяване създава стойност, всъщност се усещате паричния материален ефект от тази стойност сега, но стойността всъщност се създава по този начин.
Трябва ли клиентите да се третират различно?…
Истината е, че най-кратката дефиниция на CRM или управление на клиентите, е да се отнасяш към различните клиенти по различен начин. Разграничавам вас от него или нея като клиент на база какво смятам, че знае за вас. Това представлява CRM, управление на отношенията.
Клиентите са различни по две причини:
Първо, те са с различна стойност за вас, някои просто струват повече от други, но също така имат различни нужди.
Различните клиенти искат от продуктът ви различни неща, по техните различни причини, имат различно изисквания.
Като знаете какви са вкусовете на клиентите ви, това ви позволява да ги третирате по начин, който отговаря на тях, уважавате ги като индивидуалности.
По този начин те ще създадат по-голяма стойност в дългосрочен план.
Колко време ви трябва да ги опознаете?
Основното предизвикателство е организацията ви да работи така, че да третирате клиентите различно.
Едно е да ви кажа, че е добре да персонализирате продукта за клиента си, но ще фалирате, ако персонализиратре за всеки отделно, защото е скъпо.
Вместо това повечето компании тряба да наложат система на масова персонализация, или с други думи това не е точно силно персонализиране, а е конфигурация на различни продукти и услуги.
Ще ви дам пример - ако имам кредитна карта мога да ви предложа избор от 6 различни дизайна на пластината.
Или мога да предложа 6 различни бонуса към нея като намаление за спортни клубове, здравна застраховка и т.н.
Мога да ви предложа избор на седмична, месечна или друг тип отчетност онлайн или на пощата ви. Ако сумирам всички тези предложения всъщност може да имам милиони различни конфигурации на кредитна карта, но не ги персонализирам за даден човек.
Просто сменяте няколко модела. И за да се получи това трябва да персонализирате офертата, продукта, условията при които се получава.
Всичко, което клиентите могат да пожелаят под различна форма, вие трябва да имате като опция.
Има още едно предимство – ако влезете в контакт с клиента и той ви каже нещо за вкуса му що се отнася до продукта, и ако можете да напаснете продукта си по него, то те веднага стават по-лоялни към вас.
Дори и ако конкурента ви има подобни условия и цени, те първо трябва да научат конкурента ви на това, което са научили вас за техния вкус.
Това е като при онлайн банкирането – там имате всичко, което ви е необходимо да плащате, и ако смените банката, то тогава трябва да създадете базата си наново. Така че ако следвате тези съвети, клиентите ви ще бъдат все по-лоялни.
Така вие ще най-удобните и няма да има нужда да търсят конкурент.