fallback

Тодор Матев: Липсват всякакви основания за подобни крайни действия на ДКЕВР

ЧЕЗ инвестира в обучителни програми по енергийна ефективност

19.03.2014 | 19:21 Автор: Мариета Иванова

Решението на ДКЕВР да започне процедура по отнемане на лицензи на трите електроразпределителни дружества е изненада за ЧЕЗ, заяви в ефира на Bulgaria On Air Тодор Матев, заместник-директор „Обслужване на клиенти” в ЧЕЗ България. Той посочи, че липсват всякакви основания за подобни крайни действия от страна на държавната комисия и допълни, че от компанията ще коментират по-подробно казуса след като получат официално мотивите за решението.

Още по темата

Матев подчерта, че освен с намаляване на цените, сметките за ток могат да бъдат понижени и чрез увеличаване на енергийната ефективност. В тази връзка от ЧЕЗ са предприели обучителни инициативи, включително и в училищата.  В десетки начални училища в Западна България вече  са проведени подобни уроци от служители на електроразпределителното дружество, където на децата им е обяснено как точно електроенергията стига до дома им, какво съдържат сметки за ток и т.н. По думите на Матев инициативата ще бъде продължена и през следващите години, а основната й цел е да информира потребителите за предоставянето на услугата от най-ранна възраст.

Той подчерта, че енергоефективното потребление е полезно за цялата система, не само за конкретния потребител.

Матев съобщи още, че сметките за ток тази зима са с около 9 лева или 16% средно по-ниски спрямо 2013. Той посочи, че средната стойност на фактурите тази зима е 46 лева. По думите му по-ниските сметки отчасти се дължат на трите намаления на цената на тока от миналата година насам, по-меката зима и по-малкия среден период на отчитане, който тази година е средно 29.3 дни, при 31 през 2013.

От дни вече е факт и новото мобилно приложение на компанията, което предоставя информация за планирани прекъсвания, ремонти и аварии. Матев обясни, че чрез него потребители по-лесно ще се информират кога и къде има прекъсване на тока,  колко време ще отнеме отстраняването на дадена авария и др. Той допълни, че услугата е нововъведение в редица европейски страни и има за цел да подобри информираността на клиентите на компанията.

За да бъдат по-близо до клиентите си, от ЧЕЗ България организират редица инициативи, сред които дни и седмица на потребителя. Разработена е специална игра, която да стимулира клиентите да пестят електроенергия. Чрез друга услуга- „Персонален съветник”, от компанията се опитват да помогнат на клиентите си да планират разходите си и при нужда да разсрочат плащането по сметки.

 

fallback
fallback