fallback

Новите правила за вредните автомобили влизат в сила скоро - как засягат българите?

"Водещите технологии идват от Китай и САЩ", каза Любомир Станиславов

05.11.2023 | 23:16 Автор: Искра Ангелова

България и още 7 страни се борят за по-мек стандарт Евро 7. Новите правила за вредни автомобилни емисии ще влязат в сила от 2025 г.

"Евро 7 е стандарт, който касае автомобилите и вредните емисии, които те отделят, например въглероден двуокис, азотен двуокис или фините прахови частици. В момента на практика действа Евро 6, неговата последна версия, като през последния месец се проведе битка, тъй като от една страна големите градове настояват за все по-строги ограничения и на практика изравняване на европейските стандарти за изгорели газове с тези в Северна Америка, по-специално тези в Калифорния, които са най-стриктните в света в момента. Специално в Щатите много силно се набляга на азотния двуокис, който всъщност е това, което може да убие човек", каза изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер България" архитект Любомир Станиславов в студиото на "Брюксел 1".

Според него засилването на тези стандарти води до оскъпяване на конвенционалните автомобили.

"Очаква се до 2026 година цените на електрическите автомобили и цените на конвенционалните автомобили да се изравнят. След това се смята, че пазарът много рязко ще се преориентира в посока електромобили. По-големият проблем е, че в момента по-голяма част от батериите се произвеждат в Китай. Китайската автомобилна индустрия вече е изключително добре подготвена. Те работят по този проект повече от 10-15 години", поясни Станиславов в ефира на Bulgaria ON AIR.

От думите му стана ясно, че Китай в момента произвежда над 70% от батериите в света.

"Водещите технологии идват от Китай и САЩ. Заради това всъщност е борбата на Европейската комисия - да се засили производството на батерии в Европа, така че когато дойде този бум, това ще избута малко тази граница и ще даде възможност Европа да се подготви да започне да произвежда поне една трета от световното производство на батерии", коментира още Любомир Станиславов.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от Брюксел 1
fallback