fallback

Опашките пред касите в магазините за храна изчезват?

Търговците са подложени на натиск да се приспособят към предпочитанията на потребителите

18.06.2019 | 21:41 Автор: Юлия Христова

Факторите, които оказват влияние върху американската хранителна индустрия, предвещават бъдеще с напълно автоматизиран процес на разплащане на касата, по-голям фокус върху готовите ястия, увеличаване на по-малките хранителни магазини и по-голямо сътрудничество между хранителните магазини и нетрадиционни партньори, като оператори на фитнес зали и ресторанти. Това показва доклад на консултантската компания CBRE, цитиран от онлайн изданието World Property Journal.

Новото изследване на консултантската компания включва 11 прогнози за хранителната индустрия в САЩ през следващите десет години. Съсредоточените около хранителните стоки центрове са предпочитани от инвеститорите в имоти благодарение на стабилния, макар и бавен, ръст на продажбите в индустрията и минималното навлизане на електронната търговия в сравнение с останалите категории. Въпреки това американските хранителни магазини са подложени на значителен натиск да се приспособят към променящите се предпочитания на потребителите, новите формати на магазините, автоматизацията и изискванията към доставките, пише investor.bg.

World Property Journal посочва някои от ключовите прогнози на CBRE:

Опашките пред касите в хранителните магазини ще изчезнат до десет години

Редица технологични развития се съчетават, за да заменят традиционната опашка пред касата, включително колички с вградени скенери на баркода и четци за кредитни карти, приложения за плащане през мобилен телефон, сензори за тегло и камери и роботи за сканиране на стоките. Технологиите ще позволят също така рафтовете да следят наличностите. Премахването на опашките пред касите ще позволи на операторите на хранителни магазини да освободят имоти за генериращи доходи функции като услуги за закупуване на стоки онлайн и вземането им персонално (click-and-collect services).

Най-големите играчи в индустрията откриват възможности за силен растеж в отварянето и оперирането на по-малки магазини на гъстонаселени, предимно градски пазари. Много от тези магазини са съсредоточени върху удобствата за клиента като готови ястия. Големи имена вече навлязоха в сектора като Kroger с формата му Express Mart и Hy-Vee с формата Fast & Fresh.

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
fallback