fallback

Година след оттеглянето: "Джи Пи Груп" ще строи тунел "Железница"

Съоръжението ще бъде най-дългото наземно у нас и ще струва 185 млн. лв.

12.02.2019 | 15:10 Автор: Иван Берберов

Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД "АМ Струма Тунел 2018", в което участват: "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстракшън" ООД и "Виа План" ЕООД.

Стойността на договора е 185 млн. лв. без ДДС. 

Така от съобщението става ясно, че "Джи Пи Груп" все пак ще строи тунела, въпреки че миналата година в съобщение до медиите заяви, че се оттегля от проекта. За това бе оказан натиск и от премиера Бойко Борисов след медийни публикации за злоупотреби с евросредства. В началото на 2019 г. обаче от АПИ обявиха, че няма регистриран официален отказ от страна на компанията за строителството на "Струма".

Днес Пътната агенция уточнява, че проектът ще се финансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

От АПИ уточняват, че са пристъпили към подписване на договора, след като Върховният административен съд (ВАС) се произнесе в полза на решението на Агенцията за избор на изпълнител.

В тази връзка на 15 януари т. г. Агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД "АМ Струма Тунел 2018" и ДЗЗД "АМ Струма-ОП2: Тунел Железница", за удължаване срока на валидност на офертите.

Офертното си предложение потвърди ДЗЗД "АМ Струма Тунел 2018", а ДЗЗД "АМ Струма-ОП2: Тунел Железница" (в което са "Главболгарстрой" АД и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД) не удължи срока на валидността на предложението.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел "Железница" (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни.

Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км, предаде Investor.bg.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м подпорна стена.

През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за Проектиране и строителство на автомагистрала "Струма" Лот 3.1 Тунел "Железница".

Тръжната процедура бе с три обособени позиции - за тунела, за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел "Железница" в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е с дължина 720 м.

Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД "Железница - Север", в което са: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Стойността на договора е 29,9 млн. лв. без ДДС.

Участъкът след тунел "Железница" (от км 369+000 до км 370+400), е 1,4 км. Той ще бъде построен от "ПСТ Груп" ЕАД. Стойността на договора е 18 млн. лв. без ДДС.

Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи.

Снимка: АПИ

Харесайте ни във Facebook ТУК

fallback
fallback