Да бъдат въведени нови правила, за да се улесни електронната регистрация на фирми и да се насърчи извършването на административни дейности онлайн през целия жизнен цикъл на фирмите – за това се споразумяха в понеделник Европейският парламент и Съветът. Новите правила имат за цел да спестят време и пари на бизнеса, както и да увеличат гаранциите срещу злоупотреби и измами чрез онлайн проверки на самоличността, информира пресслужбата на ЕП, пише INVESTOR.BG.
Временното споразумение трябва да бъде одобрено от посланиците на страните членки и от комисията по правни въпроси. След това директивата трябва да бъде гласувана в пленарна зала и одобрена от Съвета на ЕС.
Според данни на Европейската комисия в момента само 17 страни членки предоставят пълния набор от процедури за онлайн регистрация на фирми, а електронните услуги и достъпът до информация в ЕС са разпокъсани.
В ЕС има около 24 милиона фирми, от които 80% са дружества с ограничена отговорност. От тях около 98-99% са малки и средни предприятия.
Европейската комисия посочва, че онлайн регистрацията отнема половината от времето и може да бъде до три пъти по-евтина от традиционните хартиени формати. Новите правила за цифрова регистрация ще генерират икономии между 42 и 84 милиона евро годишно.
В своята резолюция относно плана за действие на ЕС за електронно управление от 2017 г. Парламентът призова Комисията да разгледа допълнителни начини за насърчаване на цифровите решения, свързани с формалности през всичките етапи на развитие на дружествата и подчерта значението на свързването на търговските регистри.
Миналия април Комисията предложи да преразгледа и актуализира правилата на дружественото право и въведе пакет от предложения относно цифровите инструменти и процеси в дружественото право и относно презграничните преобразувания, сливания и разделяния.
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК