През 2017 г. домакинствата в рамките на Европейския съюз (ЕС) са отделили 8,5% от своите общи разходи за крайно потребление за отдих и култура, показва статистическо изследване на Евростат.
Нивото на безработица в еврозоната падна до 10-годишно дъно през ноември 2018 г. България е с четвъртия по големина ръст на продажбите на дребно в ЕС, пише Investor.bg.
В това отношение България се намира в долната част на класацията с дял на домакинските разходи за отдих и култура от 7,9 на сто.
Този тип разходи представляват 4,6% от брутния вътрешен продукт на ЕС, или 710 млрд. евро – 1400 евро за всеки гражданин на блока.
Страната, чиито жители отделят най-голям процент от своите общи потребителски разходи за отдих и култура, е Дания (11,5%), следвана от Швеция (11%) и Финландия (10,5%). След тях се нареждат Словакия (10,4%), Холандия (10,1%) и Австрия (10%).
В средата на класацията са Латвия и Малта (по 9,9%), Великобритания (9,8%), Германия (9,5%), Чехия и Словения (по 9,4%).
На прага от 8,5% и под него са поставени Литва (8,5%), Белгия и Естония (8,4%), Франция и Полша (8%), България (7,9%), Испания (7,7%) и Унгария (7,6%).
В дъното на класацията са Кипър (6%), Ирландия и Люксембург (по 5,9%), Румъния (5,8%) и на последно място Гърция с 4,6%.
В периода 2007-2017 г. делът на средствата за отдих и култура от общите разходи на домакинствата в ЕС отбелязва понижение в много от страните членки на блока, посочват от Евростат.
Най-сериозно понижение отчита Финландия (1,8%), следвана от Словения (1,6%), Ирландия (1,3%) и Белгия (1,2%).
В това отношение България отчита увеличение на дела на посочените разходи за този период с 0,4 на сто.
Най-сериозно повишение отбелязват Словакия (1,4%), Литва (1,3%) и Румъния (1%).
Снимка: Pixabay