Бумът на китайския пазар на автомобили вече е история – след 20 години. Най-големият пазар в света страда от търговската война. Към това трябва да се добавят обаче и чисто местни проблеми на втората по големина икономика в света, а експертите не са единни за перспективите, анализира германската икономическа телевизия N-TV.
"Причините са главно силният натиск върху пазара на недвижими имоти, високите нива на дълга, спадът на икономиката и липсващото потребителско доверие", заяви генералният секретар на браншовата асоциация Passenger Car Association (PCA), Цуй Доншу. Той обаче не очаква спадът да продължи.
Сдържаността по отношение на сделките се обяснява от други експерти с временното увеличение на митата върху вноса на американски автомобили, несигурността относно продължаващия търговски конфликт и многото ограничения за шофиране в редица китайски градове.
Увеличеното предлагане на удобни услуги за пътуване също ограничава търсенето на автомобили. През декември спадът се ускори още по-драстично. В сравнение със същия месец на предходната година продажбите са намалели с 19%. В цялата страна са били продадени само 22,7 милиона коли, съобщиха от сдружението.
Четете още икономически новини в Investor.bg