Гигантът Alibaba отчита нетна печалба от 2,9 млрд. долара, което е 13% ръст на годишна база, съобщава AFP.
Китайският гигант за електронна търговия Alibaba отбеляза 54% ръст на приходите през второто тримесечие. Alibaba отчита нетна печалба от 20 милиарда юана ($2,9 млрд.), което е с 13% ръст на годишна база, реализиран от високи приходи от основната си дейност.
Това е резултат на фона на 41-процентен спад на печалбите през предходното тримесечие, след като Alibaba раздаде компенсационни награди за служители на Ant Financial, финансов филиал на Alibaba.
Като цяло данните за растежа на Alibaba през второто тримесечие показват стабилен ръст, въпреки опасенията за забавяне на икономическия растеж в Китай, в условията на търговска война със САЩ.
Приходите от облачния бизнес на компанията са нараснали с 90% на годишна база, а средният брой на дневните абонати на платформата за видео стрийминг Youku на Alibaba се е увеличил повече от два пъти през това тримесечие.
Електронният търговски гигант също продължи да инвестира в така наречената "нова търговия на дребно", която оптимизира продажбите и услугите в магазините, използвайки данните, получени от интернет.
Hema, магазин за хранителни стоки, стартиран от Alibaba през 2015 г., е от водещите в "новата търговия на дребно", тъй като клиентите могат да пазаруват и да се хранят в магазина, както и да пазаруват онлайн.
На 11 ноември компанията ще се наслади на един от най-натоварените си дни в годината или на Деня на самотните сърца (Singles Day), който включва отстъпки и сделки в двата големи сайтове за електронна търговия на Alibaba, Tmall и Taobao.
Миналата година нетната печалба на Alibaba се е увеличила с 35% след рекордни продажби по време на този ежегоден пазарен фестивал.