Gucci и Luis Vuitton са сред най-бързо растящите брандове в света, а секторът на луксозната мода и аксесоари като цяло е нараснал с 42% от 2017 г., показва класация на консултантската компания Interbrand, информира INVESTOR.BG.
Луксозната мода е най-добре представящият се сектор в списък от сто компании, който включва и технологиите, потребителските стоки, автомобилната и финансовата индустрия.
Луксозните модни марки са успешни благодарение на способността си да реагират на културните тенденции.
Ежегодната класация на Interbrand на стоте най-големи марки в света измерва как името на бранда допринася за решението на потребителите да купят продукт, а следователно и надценката, която компаниите могат да наложат за продуктите от марката си.
Тя също така взема предвид финансовото представяне и оценява какъв е шансът компанията да постигне успех в бъдеще.
Apple оглавява класацията със стойност от 214,5 млрд. долара, което е ръст с 16% спрямо миналата година, следвана от Google (155,5 млрд. долара и ръст от 10%) и Amazon (110,8 млрд. долара и ръст от 56%).
Amazon е и най-бързо растящият бранд в класацията, следвана от Netflix с ръст от 45% до 8,1 млрд. долара. Сред другите бързо растящи брандове са Salesforce, PayPal и Mastercard. Coca-Cola и Facebook са единствените марки в топ десет, чиято стойност намалява съответно с 5% и 6%.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)