Panasonic навлиза в бизнеса с отдаване на жилища под наем на туристи, като предвижда да проектира, строи и оперира апартаменти за гости, съобщава Nikkei.
Японският конгломерат, известен най-вече с уредите си за дома, смята, че търсенето на достъпни жилища ще се повиши заради очаквания приток на туристи за Олимпийските игри през 2020 г., които ще се състоят в Токио. Подразделението му Panasonic Homes ще започне да строи около десет сгради в Токио и Осака, като очаква те да генерират продажби на стойност 5 млрд. йени (45,66 млн. долара).
Жилищата ще включват уреди на Panasonic и популярните козметични продукти за жени. Въпреки че сградите ще се намират в центъра на града, стаите ще са на цена от около 5 хил. йени на човек на нощ (около 39 евро), което е по-евтино от хотелите. Всяка стая ще бъде с площ от около 40 кв. м и ще може да побере четирима-петима души.
Panasonic ще сключи договори със собствениците на сградите за наем за 30 години. Компанията ще поеме част от строителните разходи на собствениците на имотите и ще получи отстъпка от около 10% от таксите за настаняване. Panasonic ще влезе в сътрудничество и със сайтовете за споделяне на жилища Hyakusenrenma и Squeeze, които ще оперират имотите. Компанията вече има опит в управлението на около 100 имота като старчески домове и сега планира да пренесе експертизата си в зараждащия се сектор на споделените жилища в Япония. В зависимост от търсенето стаите могат да бъдат превърнати в конвенционални имоти под наем след десетгодишна употреба.
Японското правителство смята, че страната ще привлече 60 млн. туристи през 2030 г., или над два пъти повече спрямо 2017 г. Ако част от тях се наслаждават на уредите на Panasonic по време на престоя си в Япония, това може да подобри продажбите на компанията в цял свят, информира Investor.bg
След навлизането в сектора на жилищното настаняване на компании извън имотния сектор като Panasonic и туристическата агенция JTB броят на регистрираните имоти в страната вероятно ще нарасне в средносрочен план.
Panasonic навлиза на този пазар в решителен момент, тъй като след приемането на 15 юни на нов ограничителен закон за туристическите жилища, Airbnb беше принудена да елиминира 80% от обявите си, или около 48 хил. жилища, тъй като не разполагали с необходимите разрешителни.
Снимка: Pixabay