Редица публикации обсъждат загрижеността на Холивуд за скорошната вълна от сделки на Netflix за милиарди долари със звезди като Шонда Раймс, Раян Мърфи и семейство Обама за създаването на съдържание за видео стрийминг услугата. За разлика от динамиката на Netflix, традиционната филмова индустрия е възпрепятствана от бизнес модел, който е силно зависим от филмовите поредици и нови версии на популярни ленти отпреди няколко десетилетия, където успехът зависи също от случайни и неизвестни фактори, пише в свой анализ Forbes.
Благодарение на няколко глобални хита и на постоянния поток от приходи от своите 125 млн. абонати, Netflix може да си позволи да поема рискове и да продуцира всеки проект, който пожелае, както и да наема талантите, които са ѝ нужни, за да постигне успех.
Стойността на компанията възлиза на 164 млрд. долара и е нараснала с над 70% от януари насам, благодарение на което тя изпреварва Disney като най-високо оценената медийна компания в света. Disney е на стойност 152 млрд. долара. Между тях има няколко ключови разлики. Netflix има под 5000 служители, Disney – близо 200 хил., и същевременно изглежда е открила тайната на постоянния успех на по-голямата част от продукциите си.
Потребителите на платформата Netflix не просто дават на компанията пари, но и нещо много по-важно – огромни обеми от подробна информация за техните вкусове, навици и интереси. Netflix използва тези данни, за да създава алгоритми за препоръки, на които потребителите се доверяват, защото често са прави. Но компанията използва и прогнозиране на търсенето.
Четете повече по темата в Investor.bg
Снимка: Pixabay