Tърсенето на площи от търговците на луксозни стоки ще се засили през 2018 заради положителната ревизия на прогнозите за разходите на потребителите, посочва се в нов доклад на консултантската компания Savills, цитиран от Investor.bg.
Очакванията са оптимистични и за най-голямата група потребители на луксозни стоки – китайците. Това ще доведе до засилване на активността на търговците на луксозни стоки и на китайския пазар, както и пазарите с голям наплив на китайски туристи, прогнозират експертите.
До края на годината се очаква ръст на приходите на луксозните брандове от средно 6% и умерен растеж до 2020 от порядъка на 4-5%. Голяма част от този ръст е благодарение на възстановяването на разходите на китайските туристи.
Във фокуса на търговците обаче през следващата година се очаква да бъдат по-второстепенните пазари, които не са толкова развити в луксозния сегмент. Водещите целеви градове в Европа например са Франкфурт и Мюнхен, а водещите Париж и Мюнхен попадат в първите пет.
За САЩ доминират пазари като Маями и Лос Анджелис.