Потребителите в Пекин похариха милиарди долари в "Деня на необвързаните", пазарувайки онлайн всичко - от пелени до диаманти. Така нареченият "Singles Day" е обявен за ден на промоциите. Той се превърна в най-голямото събитие за електронна търговия в света.
Денят на необвързаните започва от идея на китайски студенти през 90-те години да празнуват версия на Свети Валентин, но за хора без романтични партньори.
Най-големият китайски гигант в областта на електронната търговия Alibaba Group заяви, че продажбите на хиляди търговци на дребно на платформите му са надвишили 130 милиарда юана (20 милиарда долара) до късния следобед днес.
Разпродажбите започнаха в петък в полунощ. Миналата година продажбите на платформите на Alibaba възлязоха на над 120,7 милиарда юана, поставяйки рекорд за компанията.
За сравнение - американските купувачи миналата година похарчиха над 5 милиарда долара за пазаруване онлайн на Деня на благодарността и Черния петък, сочат данните на Adobe. През миналата година купувачите похарчиха и $ 3,39 млрд. на т.нар. "Кибер понеделник", най-големият ден за онлайн пазаруване в САЩ.
В Китай основният конкурент на Alibaba, онлайн търговецът на дребно JD.com, заяви, че продажбите са надхвърлили 16,7 млрд. долара, макар че данните далеч не са сравними, тъй като JD проследява транзакциите от 1 ноември до днешния ден.
Повече новини четете на Bloomberg TV Bulgaria.