Модните вериги като H&M, Zara и Forever 21 завладяха света на търговията на дребно, обещавайки бърза мода: евтина, модерна и за еднократна употреба, пише Bloomberg.
Този сезон обаче има повече потребители, които искат точно обраното. Данните показват, че потребителите – особено младите до 35 години, които са целевият пазар на компаниите за бърза мода, все по-често търсят дрехи, направени от висококачествени материали или носят тези, които имат, по-дълго. Някои дори търсят облекла втора употреба или рециклирани дрехи.
През 2016 г. над 14% от американските потребители търсят дрехи и аксесоари, направени от естествени материали, което е с 12,9% повече спрямо миналата година, показват резултатите от проучване на Euromonitor International. Процентът на потребителите, които търсят дрехи, използвани повторно или рециклирани, е нараснал с 2% тази година. А все повече хора от поколението Y търсят „устойчиво произведени“ облекла и аксесоари, особено в сравнение с други възрастови групи. Тази промяна към т.нар. устойчиви облекла заплашва устоите на модната индустрия, която иска потребителите да сменят бързо стиловете и да се придвижват към следващите горещи тенденции.
"Компаниите за бърза мода определено имат процъфтяващ бизнес, но има и все по-голям интерес към винтидж модата, има и хора, които се учат да шият и плетат, да прекрояват и коригират“, казва Сюзан Браун, моден експерт, която работи като текстилен куратор към Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum. "Има Бруклинизация (от квартала в Ню Йорк Бруклин – бел. ред.) на света – интерес към висококачествени, ръчно направени неща, които имат собствена история".
Още по темата четете на Investor.bg