България може да развива туризма си през четирите сезона, 365 дни в годината чрез алтернативните форми на туризма, какъвто е културният. С тракийското си наследство и с част от културно-историческите забележителности определено сме познати в доста държави по света, но нямаме ясна концепция за добър национален маркетинг и добро партньорство между културата и туризма. Това обяви Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Маркетингът трябва да се прави с общи усилия, защото някои обекти са прекалено малки, за да правят всичко самостоятелно - както от гледна точка на финансов ресурс, така и като знания на собствениците. Ако всичко това се централизира, ще е по-лесно и ще има по-голям ефект", каза от своя страна Петър Иванов от Асоциацията на къщите за гости.
Занков обяви, че за следващата година се очаква увеличение с 30% на бюджета за реклама на България като туристическа дестинация.
По думите на Иванов се забелязва доста голямо израстване през последните години и много от обектите се рекламират активно. Той допълни, че държавата може да подпомогне сектора с участие в изложения, организиране на информационни обиколки и други.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria