Пиковите летни месеци бургаското летище е изпреварило софийското по броя на обслужените пътници. За това пише специализираният сайт anna.aero, цитиран от Международния съвет на летищата в Европа.
За първите осем месеца на годината летището в Бургас е реализирало ръст от 23,3%, следвано от варненското - с 21% повече пътници и софийското – 14%.
След сравнително слабия растеж през последното десетилетие търсенето на българските летища показва стабилна тенденция на нарастване на пътническия трафик. Между 1999 и 2007 г. броят на пътниците се е утроил от малко над 2 милиона до над 6 милиона през трите бизнес летища - Бургас, София и Варна. От 2001 до 2007 г. ръстът е с по над 12% всяка година. След това само през 2011 г. той се е доближил до тези стойности (+ 8%). През 2009 г. пътникопотокът дори е намалял спрямо 1999 г.
Сега тенденцията отново е възходяща, като и трите български летища показват впечатляващи резултати, пишат анализаторите.
Anna.aero прогнозира, че до края на годината те ще са приели над 9 млн. пътници. Така постигнатият през 2015 г. рекорд от 7,5 милиона пасажери ще бъде надминат.
На 17 септември аерогарата във Варна прие своя 1 234 567-и пътник за годината. През юни, юли и август летището в Бургас е обслужило повече пътници от столичното.
Основните пазари, определили растежа на двете крайморски аерогари, които се управляват от Fraport Twin Star, са туристите от Русия, Германия, Полша и Обединеното кралство. В допълнение, двете летища отчитат 7% увеличение на броя на авиокомпаниите и 16% повече дестинации.
Варна и Бургас са приели и значителен брой чартърни полети, които не са включени в данните за редовния трафик.
Ръстът на Варна и Бургас е толкова силен, че човек се чуди защо изобщо си правят труд да отварят през зимата, пише anna.aero.
Битката за водеща авиокомпания в София се засили с идването на Ryanair. "България ер" запазва лидиращата си позиция по брой извършвани полети седмично от и за летище "София" (122), следвана от нискотарифните Wizz Air (104) и Ryanair (70).