Koрейският технологичен концерн Samsung стартира отново продажбите на проблемния смартфон Galaxy Note 7 в Южна Корея, както беше обещано, предават световните агенции. Компанията рестартира и рекламната кампания за устройството и обещава 50% отстъпка за всички евентуални бъдещи ремонти на дисплеите. Офертата важи само за устройствата, купени от Южна Корея.
Смартфонът вече се продава в САЩ, а продажбите в Европа се очаква да стартират до края на ноември.
Това е поредната стъпка на Samsung в опита да оправи скандала с Galaxy Note 7. Проблемите започнаха още през август, когато малко след пускането на пазара на 19 август първите собственици се оплакаха от прегряващи батерии и самозапалващи се устройства.
Това доведе до стартиране на световна програма за замяна на над 2 млн. устройства, като само тази операция може да струва на концерна до 1 млрд. долара.
Проблемите доведоха до мащабно разследване. Програмата за изтегляне обаче се оказа доста трудна, което доведе и до правителствена намеса, последвана от удължаване на периода на възстановяване на сумите за някои клиенти. С надежда да ускори процеса Samsung дори пусна временно софтуерно решение, с която ограничи капацитета на батерията на 60%.