Редица музиканти се оказват в центъра на битката между стрийминг услугите на Apple и Spotify, пише Bloomberg. Spotify въвежда ограничения на изпълнители, които пускат новите си произведения ексклузивно в конкурентната Apple Music, като прави музиката им по-трудна за откриване, твърдят източници, запознати със стратегията на фирмата.
На звездите, които са дали на Apple ексклузивен достъп до новата си музика, е казано, че техните песни няма да бъдат включени в определени плейлисти, след като произведенията им се появят в Spotify, допълват източниците, пожелали анонимност.
Освен това въпросните песни са позиционирани по-ниско в резултатите при търсене в Spotify, най-голямата музикална стрийминг услуга в света, посочва източник. Spotify твърди, че не е променяла начина, по който функционира търсачката ѝ.
Spotify използва подобни практики от около година, коментира един от източниците, докато друг посочва, че усилията ѝ в тази посока са станали по-сериозни през последните няколко месеца. Изпълнителите, които са дали ексклузивни права на Tidal, стрийминг услугата на Джей-Зи, също са жертва на новите мерки на Spotify, твърди източник, който е отказал да посочи имена на музиканти.
Музикалната услуга на Apple се оказа най-голямото предизвикателство пред Spotify през последната година. От дебюта си през миналия юни тя привлече повече от 15 млн. абонати, обяви компанията преди два месеца. Ексклузивните сделки за нова музика с изпълнители като Дрейк, Chance the Rapper и Франк Оушън, са основна част от стратегията на Apple. Spotify от своя страна има повече от 30 млн. абонати по целия свят.
Четете още в Investor.bg