Въпреки кризата с манипулираните данни на дизелови автомобили германският концерн Volkswagen е продал през първото полугодие повече коли от конкуренцията си от Япония и САЩ.
Това става ясно от анализ на браншовите експерти на базирания в Бергиш Гладбах германски Център за автомобилно управление към Университета за приложни науки. Според данните компанията успява да защити лидерското си място по продажби през първите шест месеца, предава германската икономическа телевизия N-Tv.
Според специалистите до края на юни групата VW е продала 5,04 млн. леки и лекотоварни автомобила, което представлява ръст от 0,8 процента на годишна база. Същия ръст (0,8%) най-големият производител на автомобили в Европа постигна и през май. Volkswagen се е възползвал преди всичко от добрата пазарна среда в Западна Европа и Китай.
С 4,99 милиона превозни средства и 1% увеличение Toyota е на второ място. Следва я General Motors (GM) с 4,77 млн. коли (минус 1,8%).
Още по-сериозен спад има през изминалото полугодие за корейския алианс Hyundai/Kia (-2,4 на сто). С ясно изразена дистанция корейците са на четвърто място (под 4 млн. продажби).
Сериозен ръст според тези предварителни данни отчитат германските премиум производители Daimler (10,3 на сто), BMW (5,8 на сто) и Audi (5,6 на сто). Така Daimler успява да изпревари BMW по продажби.
За цялата 2016 г. експертите очакват забавяне на ръста на глобалния пазар до около 2%, като продажбите ще достигнат 78 млн. нови коли. Ръст се очаква преди всичко за Китай и САЩ. Западна Европа също ще отчете нарастване (6 на сто), като вотът за Brexit ще окаже негативно влияние. Проблематично остава положението в Бразилия (спад от 23 на сто), Русия (-13 на сто) и Япония, където продажбите ще стагнират.