Клиентите на БДЖ намаляват с 8 до 10% всяка година

"Имаме гари около 10 % където няма никакъв транспорт дори таксита", твърдят от компанията

05.07.2016 | 15:31 Редактор: Мария Аладжова
Клиентите на БДЖ намаляват с 8 до 10% всяка година

Между 8 и 10% годишно намаляват пътниците на БДЖ, съобщи Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози" по време на кръгла маса под егидата на Министерство на транспорта, предаде репортер на „Фокус”.

"Тази година сме решили 6 месеца преди разписанието да започнем диалога с областите и администрации. Отворени сме за по-добра комуникация. Нашето участие в себестойността на предлагания продукт е около 23 %, останалата част е функция на държавата и субсидия", обясни той като посочи, че този ресурс трябва да е максимално ефективен, като крайната цел е по-добрата услуга в жп транспорта. 

Димитър Костадинов посочи, че дружеството има проблеми с комуникацията с някои от областите. "Имаме гари около 10 % където няма никакъв транспорт дори таксита. Нашите клиенти ползват транспорта като социална услуга, защото е евтин", поясни Костадинов. 

По отношение на интегриране на тарифата според него трябва да се направи обща карта с градския и железопътен транспорт за големите градове, за да могат хората да се възползват от тази услуга. "Транспортът е кръвоносната система. За да имаме пътници, трябва да имаме добри условия на гарите. Има алтернативи, гъвкави решения. Ако има желание от двете страни, може да се намери решение", добави управителят на "БДЖ-Пътнически превози".