Европейското подразделение на американския автомобилен концерн General Motors Co. Opel отхвърли твърденията на германски медии и неправителствени групи за опазване на околната среда, че колите с дизелови двигатели използват софтуер, който може да нарушава разпоредбите чрез включване и изключване на контрола над емисиите при определени ситуации, предава Bloomberg.
Съвместно разследване на списание Spiegel, програма Monitor на обществената телевизия ARD и неправителствената организация Deutsche Umwelthilfe е достигнало до заключения, които са „погрешни", твърди Карл-Томас Нойман, ръководител на базираната в Рюселхайм, Германия, Opel, цитиран в корпоративно изявление от вторник. „Ние, в Opel, не разполагаме с никакъв нелегален софтуер".
Доверието към автоиндустрията е обтегнато след разкритията от септември, че най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen AG е манипулирал софтуер при дизеловите двигатели, за да премине през официалните тестове, като изключва контрола за замърсяването при нормални условия и го включва при тестови условия в лаборатории. Mitsubishi Motors Corp. призна, че е манипулирала тестовете за разхода на гориво, а Daimler AG извършва вътрешна проверка за възможни нередности по искане на Министерството на правосъдието на САЩ.
През миналия месец редица автомобилни производители, сред които и Opel, сключиха споразумение с германското Министерство на транспорта по собствено желание да актуализират данните в 630 хил. коли в Европа, за да фиксират нормите за управление на настройките на температурата, така че да влязат в границите на регулаторните изисквания. По това време германският министър на транспорта Александър Добринд заяви, че прегледът не е установил други модели автомобили да използват софтуер като този на Volkswagen.
През миналата седмица обаче Spiegel и ARD предадоха, че Opel използва неправомерен софтуер, за да намали контрола над емисиите при редица параметри, като например шофиране със скорост над 145 км в час и обороти на двигателя над 2400 оборота в минута за своя компактен ван Zafira, като подобни резултати са измерени и при седан Insignia.
Отчетените резултати са „подвеждащи и водят до погрешно тълкуване на сложните взаимоотношения на модерната система за контрол на емисиите на дизеловите двигатели", казва Нюман. „Нашите двигатели са в съответствие с изискванията на закона. Очакваме властите да споделят тази гледна точка".
Opel, която не разполага с методите и детайли от проведения тест, е дала пълни данни и детайли за своя софтуер за двигателите на германската Федерална служба по моторен транспорт (KBA) още през октомври. Компанията ще публикува детайлна информация след консултация с властите. Очаква се среща между мениджърите на Opel и германското транспортно министерство да се състои в сряда.
Четете още икономически новини и анализи в Investor.bg