fallback

Япония произвежда повече "българско" кисело мляко от България

29-те завода на компания "Мейджи" произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден

11.05.2016 | 22:19 Автор: Ирина Георгиева

Япония произвежда два пъти повече българско кисело мляко от България. Това стана ясно от прессъобщение на Министерството на икономиката по повод на посещението на ресорния министър Божидар Лукарски в Япония.

В рамките на посещението си Лукарски е посетил завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“ (Meiji), която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“. Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България.

Компанията държи 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония. Към момента „Мейджи“ предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината компанията е пуснала два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед.

Българската марка заема централно място в стратегията на компанията, са заявили от ръководството на „Мейджи“. За тази година компанията е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г.

„Японският пазар е пазарът на третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това създава редица възможности за българските фирми, които могат да предложат висококачествени и традиционни продукти на взискателните японски клиенти.“ Това е посочил Божидар Лукарски на японско-български бизнес форум в Токио в рамките на посещението на официална българска делегация, която включва и 16 български компании.

Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК).

Като перспективни Лукарски е очертал здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България.

На форума са били представени и предоставяните от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД възможности за привличане на японски инвестиции у нас, както и успешните практики на големи японски инвеститори в България.

През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига 44,8 млн. щатски долара, отчитайки увеличение от 17,3% спрямо 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138,4 млн. долара, от които 93,6 млн. долара е вносът от Япония.

Още икономически новини и анализи четете в Investor.bg

fallback
fallback