Япония произвежда повече "българско" кисело мляко от България

29-те завода на компания "Мейджи" произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден

11.05.2016 | 22:19 Редактор:
Снимка: Министерство на икономиката
Снимка: Министерство на икономиката

Япония произвежда два пъти повече българско кисело мляко от България. Това стана ясно от прессъобщение на Министерството на икономиката по повод на посещението на ресорния министър Божидар Лукарски в Япония.

В рамките на посещението си Лукарски е посетил завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“ (Meiji), която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“. Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България.

Компанията държи 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония. Към момента „Мейджи“ предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината компанията е пуснала два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед.

Българската марка заема централно място в стратегията на компанията, са заявили от ръководството на „Мейджи“. За тази година компанията е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г.

„Японският пазар е пазарът на третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това създава редица възможности за българските фирми, които могат да предложат висококачествени и традиционни продукти на взискателните японски клиенти.“ Това е посочил Божидар Лукарски на японско-български бизнес форум в Токио в рамките на посещението на официална българска делегация, която включва и 16 български компании.

Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК).

Като перспективни Лукарски е очертал здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България.

На форума са били представени и предоставяните от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД възможности за привличане на японски инвестиции у нас, както и успешните практики на големи японски инвеститори в България.

През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига 44,8 млн. щатски долара, отчитайки увеличение от 17,3% спрямо 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138,4 млн. долара, от които 93,6 млн. долара е вносът от Япония.

Още икономически новини и анализи четете в Investor.bg