Aibaba Group Holding е увеличила двойно печалбата си в рамките на година, но трудно бихме могли да разберем това от цената на акциите ѝ. Те загубиха повече от една трета от стойността си, след като достигнаха връх от 120 долара само няколко месеца след рекордното първично публично предлагане на компанията. Проблемът е, че Alibaba не успява да възвърне привлекателността си, пише Bloomberg.
Това се случва въпреки растежа на приходите с поне 20 на сто и по-големите очаквания към коригираната печалба на акция всяко едно тримесечие след дебюта на компанията на борсата.
Забавянето на растежа на китайската икономика и намаляването на темпа на растеж на онлайн трансакциите са основните причини за това. Компанията обработва повече трансакции от другите двама големи онлайн търговци Amazon.com и eBay, взети заедно. Alibaba обаче до голяма степен е показател за една икономика, която прави не особено лек преход от фокусирана върху производството към такава, задвижвана от потребителските разходи.
В сряда акциите на Alibaba поеха надолу, след като хедж фонд мениджърът Джим Чанос заяви пред CNBC, че не е оптимистично настроен към компанията заради липсата на парични потоци. Акциите приключиха търговията на цена от 75,82 долара, или с 0,1% надолу. Всъщност Чанос повтори коментарите си за Alibaba от миналата година.
Гигантът ще отчете финансовите си резултати в четвъртък, като ще трябва да покаже възможностите си, за да може да изтласка нагоре цената на акциите. През тримесечието, което приключи през декември, нейният ръст на приходите се забави до 32% от 45% годишно преди първичното публично предлагане.
Инвеститорите ще наблюдават внимателно и прогреса на компанията в по-бързо развиващите се пазари в Югоизточна Азия, както и въздействието на вълната от придобивания на Alibaba.
Това, което може да зарадва значително инвеститорите, е увеличаването на маржа на печалбата и по-големият растеж, коментира Джил Лурия, анализатор на Wedbush Securities.
От началото на годината цената на акциите на Alibaba Group се е свила с 6,6%. Спад беше отбелязан дори и когато компанията успя да надмине прогнозите на анализаторите, както се случи с приходите и печалбата ѝ през третото фискално тримесечие. Това не се дължи на липсата на подкрепа от анализаторите, като нито един от 43-те експерти, запитани от Bloomberg, не препоръчва продажба на книжата ѝ.
През последното тримесечие на 2015 г. Alibaba отчете близо двойно нарастване на нетната печалба до 12,5 млрд. юана, или 4,90 юана на акция. Коригираната печалба на акция се очакваше да нарасне до 3,55 юана на акция през четвъртото тримесечие според средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg.
Инвеститорите вероятно ще следят и представянето на JD.com, която отне пазарен дял от Alibaba на китайския пазар за онлайн търговия. Ръстът на приходите на JD надмина 50% през последните три тримесечия, надминавайки най-големия си конкурент по този показател.
Alibaba отказва да коментира темата преди своя отчет.